Ανακάλυψη: κατάλληλοι για ζωή 8 πλανήτες

Οκτώ νέοι εξωπλανήτες με συνθήκες παρόμοιες με αυτές της Γης ανακαλύφθηκαν από Αμερικανούς αστρονόμους.

Η ανακοίνωση έγινε σε συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου της Αμερικανικής Αστρονομικής Εταιρείας.

Οι εξωπλανήτες βρίσκονται στη «φιλόξενη» ζώνη των μητρικών άστρων τους, δηλαδή σε κατάλληλη απόσταση από αυτά, έτσι ώστε διαθέτουν νερό και συνθήκες παρόμοιες με της Γης. Τουλάχιστον δύο από αυτούς θεωρούνται οι πιο όμοιοι με τη Γη που έχουν ποτέ βρεθεί.

Ο ερευνητής του Κέντρου Αστροφυσικής Harvard-Smithsonian Guillermo Torres εξήγησε ότι οι περισσότεροι πλανήτες μάλλον είναι βραχώδεις όπως η Γη.

Πρόκειται για σημαντική ανακάλυψη, αφού πλέον διπλασιάζεται ο αριθμός εξωπλανητών που δυνητικά μπορούν να φιλοξενήσουν ζωή.

Οι δύο πιο «γήινοι» εξωπλανήτες μεταξύ των οκτώ είναι ο Κέπλερ-438b και ο Κέπλερ-442b. Και οι δύο βρίσκονται σε τροχιά γύρω από άστρα ερυθρούς νάνους, τα οποία είναι μικρότερα και πιο κρύα από τον Ήλιο. Ο πρώτος εξωπλανήτης, βρίσκεται σε απόσταση 470 ετών φωτός από τη Γη και διαγράφει μια πλήρη τροχιά πέριξ του άστρου του σε 35 μέρες (αυτή είναι δηλαδή η διάρκεια του έτους του). Ο δεύτερος εξωπλανήτης, που βρίσκεται σε απόσταση 1.100 ετών φωτός, έχει έτος 112 ημερών.

Επιμέλεια: Μαρία Τσαγγάρη