Ανησυχία στην επιστημονική κοινότητα. Βρήκαν στη Ρωσία νέο κορονοϊό. Ο Khosta-2 είναι ανθεκτικός στα εμβόλια

Επιστήμονες ανακάλυψαν έναν νέο κορονοϊό στις νυχτερίδες, ικανό να μολύνει ανθρώπους και να παρακάμψει την ανοσολογική προστασία από τα εμβόλια COVID-19.

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLoS Pathogens, οι επιστήμονες με επικεφαλής τον Michael Letko, επίκουρο καθηγητή στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Paul Allen του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, βρήκαν μια ομάδα κορονοϊών παρόμοιων με τον SARS-CoV-2, να ζει σε νυχτερίδες στη Ρωσία το 2020. Εκείνη την εποχή, οι επιστήμονες δεν πίστευαν ότι ο ιός, που ονομάζεται Khosta-2, αποτελεί απειλή για τους ανθρώπους.

Όταν όμως η ομάδα του Michael Letko έκανε μία προσεκτικότερη ανάλυση, διαπίστωσε ότι ο ιός μπορούσε να μολύνει ανθρώπινα κύτταρα στο εργαστήριο, κι αυτό ήταν το πρώτο προειδοποιητικό σημάδι ότι θα μπορούσε να αποτελέσει πιθανή απειλή για τη δημόσια υγεία.

Ένας συγγενής ιός που βρέθηκε επίσης στις ρωσικές νυχτερίδες, ο Khosta-1, δεν μπορούσε να μπει εύκολα στα ανθρώπινα κύτταρα, αλλά ο Khosta-2 μπορούσε. Ο ομάδα των ερευνητών διαπίστωσε ότι ο ιός Khosta-2 μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πρωτεΐνες ακίδας του για να μολύνει ανθρώπινα κύτταρα, όπως ακριβώς κάνει ο SARS-CoV-2

Μάλιστα φαίνεται να μολύνει εύκολα τα ανθρώπινα κύτταρα. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι, όταν ο ιολόγος και επικεφαλής της μελέτης, Michael Letko, θέλησε στη συνέχεια να μάθει εάν ο ιός θα μπορούσε να αποφύγει την ανοσία που προσφέρουν είτε προηγούμενες λοιμώξεις από κορονοϊό είτε εμβόλια κατά της COVID-19. Χρησιμοποιώντας ορό που προέρχεται από άτομα που είχαν εμβολιαστεί κατά της COVID-19, η ομάδα ανακάλυψε ότι ο νέος ιός δεν εξουδετερώθηκε από τα τρέχοντα εμβόλια. Δοκίμασαν επίσης ορό από άτομα που είχαν μολυνθεί με την παραλλαγή «Όμικρον», αλλά και εκεί τα αντισώματα ήταν αναποτελεσματικά.

«Δεν θέλουμε να τρομάξουμε κανέναν και να πούμε ότι πρόκειται για έναν εντελώς ανθεκτικό στον εμβολιασμό ιό», λέει ο Letko. «Αλλά είναι ανησυχητικό ότι υπάρχουν ιοί που κυκλοφορούν στη φύση και έχουν αυτές τις ιδιότητες»

Τα καλά νέα είναι ότι οι μελέτες του ιολόγου δείχνουν ότι, όπως και η παραλλαγή Όμικρον του SARS-CoV-2, ο Khosta-2 δεν φαίνεται να έχει γονίδια που θα έδειχναν ότι θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρή ασθένεια στους ανθρώπους. Αυτό όμως θα μπορούσε να αλλάξει αν ο Khosta-2 αρχίσει να κυκλοφορεί ευρύτερα και να αναμιγνύεται με γονίδια από τον SARS-CoV-2.

Ο ιολόγος Michael Letko εργάζεται πάνω στη δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που παρέχει πληροφορίες σχετικά με το ποιους ανθρώπινους υποδοχείς χρησιμοποιούν οι ιοί για να μολύνουν τα κύτταρα και κατά πόσον οι ιοί αυτοί μπορούν να παρακάμψουν ή όχι τα υπάρχοντα εμβόλια. Με αυτόν τον τρόπο, λέει, όταν ανακαλύπτονται νέα μικρόβια που είναι παρόμοια με εκείνα της βάσης δεδομένων, οι ερευνητές θα έχουν ένα προβάδισμα στο να κατανοήσουν πώς να τα ελέγξουν. «Κάποια στιγμή στο μέλλον, καθώς αυτά τα ξεσπάσματα θα συνεχίζονται, δεν θα χρειάζεται να “τρέχουμε” κάθε φορά που ένας νέος ιός μολύνει τους ανθρώπους”, λέει αλλά «θα μπορούσαμε να εισάγουμε τον ιό στη βάση δεδομένων και να καταλάβουμε πώς εισέρχεται στα ανθρώπινα κύτταρα και σε ποια εμβόλια ή θεραπείες μπορεί να είναι ανθεκτικός. Είναι ένας στόχος 10 έως 20 ετών, αλλά είναι εφικτός. Δεν είναι απλώς ένα όνειρο απατηλό».

Πηγή: ΕΡΤ/Time

Δ.Κ.

Τελευταία Ενημέρωση: 23 Σεπτεμβρίου 2022 - 12:34

18 Απριλίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
Στο χείλος του γκρεμού η Μέση Ανατολή, τονίζει ο Αντόνιο Γκουτέρες
Ενέργειες για το μεταναστευτικό ζητά από Κυβέρνηση και ΕΕ η Βουλή
Τριτοκοσμικές συνθήκες στο Νοσοκομείο Τρόοδους, καταγγέλλει ο Διευθυντής του
Τμήμα Μετεωρολογίας-3ο Δελτίο Καιρού 18/4/2024
Μείωση της βροχόπτωσης στην Κύπρο τις επόμενες δεκαετίες
Στην 'Αγκυρα πλέον η ευθύνη ανταπόκρισης για επόμενο βήμα, λέει ο Κόμπος
Ανησυχία για τον θάνατο ανθρώπων, οι οποίοι είχαν προσβληθεί από τη γρίπη των πτηνών
Στις 13 Μαϊου η νέα συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν, στην Άγκυρα
Διασπάθιση χρήματος και κατάχρηση εξουσίας διαπιστώνει η Ελεγκτική Υπηρεσία στο ΥΠΕΞ
Εξουσιοδότησαν ΣΕΚ-ΠΕΟ για σύμβαση, οι απεργοί στις εταιρείες ηλεκτρολογικών
Στην Κύπρο μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις των Αν. Πηγών Ενέργειας στην Ευρώπη

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.