Το νέο Στρατηγικό Σχέδιο οδικής ασφάλειας 2021-2030 ενέκρινε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας

Το νέο στρατηγικό σχέδιο περιλαμβάνει 28 επιμέρους πολιτικές και 158 στοχευμένες δράσεις που εντάσσονται στο πέντε πυλώνες του ασφαλούς συστήματος, το οποίο αποτελεί την προσέγγιση του ασφαλούς συστήματος, που είναι η βάση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου για την οδική ασφάλεια 2021 – 2030, το οποίο ενέκρινε σήμερα σε συνεδρία του το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.

Μιλώντας για το νέο Στρατηγικό σχέδιο, ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος είπε ότι η προσέγγιση του ασφαλούς συστήματος που αποτελεί την φιλοσοφία της πολιτικής της ΕΕ για την νέα δεκαετία και την προσέγγιση διεθνώς. Αποτελείται, ανάφερε, από ένα σύστημα οδικής κυκλοφορίας, τις οδικές υποδομές, τα οχήματα και τους χρήστες στον δρόμο και υλοποιείται με πολιτικές και δράσεις που ανήκουν σε 5 βασικούς πυλώνες: την αποτελεσματική διαχείριση της οδικής ασφάλειας, ασφαλείς δρόμοι και κινητικότητα, ασφαλή οχήματα, ασφαλείς οδικοί χρήστες  και αποτελεσματική ανταπόκριση μετά την οδική σύγκρουση.
 
Πρόκειται για 8 τομείς, πρόσθεσε, αναφέροντάς τους: επιβολή του νόμου, δηλαδή νομοθεσία και αστυνόμευσης, εκπαίδευση και εξέταση υποψηφίων οδηγών, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία, ασφαλέστερες υποδομές, ασφαλέστερα οχήματα, ανταπόκριση μετά την οδική σύγκρουση, έρευνα για την οδική ασφάλεια και οργανωτική δομή για την διαχείριση ασφάλειας του συστήματος οδικής κυκλοφορίας.
 
Ο στόχος, συνέχισε ο κ. Καρούσος, είναι μέχρι το 2030 να πετύχουμε μείωση τουλάχιστον 50% στους θανάτους από οδικές συγκρούσεις και μείωση 50% στους σοβαρούς τραυματισμούς.
 
Στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας σήμερα, συνέχισε ο Υπουργός, συζητήθηκαν και άλλα θέματα όπως το σύστημα φωτοεπισήμανσης που είναι στο στάδιο αξιολόγησης των προσφορών που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι 25 Σεπτεμβρίου και να οδηγηθεί ενώπιον του Συμβουλίου Προσφορών.
 
Ο κ. Καρούσος αναφέρθηκε και σε στατιστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα στην συνεδρία και δείχνουν ότι κάθε θάνατος από τροχαίο έχει κόστος περίπου 3 εκ ευρώ στην οικονομία. Πέρυσι είχαμε 52 θανάτους από οδικές συγκρούσεις και κόστος προς την οικονομία πέραν των 150 εκ ευρώ, πρόσθεσε.

Ερωτηθείς πότε αναμένει εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, ο Υπουργός μεταφορών είπε ότι εάν δεν υπάρξουν προσφυγές, «υπολογίζουμε μέσα στο πρώτο δίμηνο του ’21 να ξεκινήσει η υλοποίησή του».
 
Το επικαιροποιημένο στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια περιλαμβάνει αριθμό δράσεων που στοχεύουν στην μείωση των οδικών συγκρούσεων και εμπλέκονται όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες, δήλωσε από την πλευρά της η Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Έμιλυ Γιολίτη.
 
Στο σχέδιο, πρόσθεσε, έχουν ενσωματωθεί και οι εισηγήσεις των εμπειρογνωμόνων από την Ασυτραλία για τα θέματα οδικής ασφάλειας.  Η υλοποίηση του σχεδίου αναμένεται ότι θα επιφέρει μεγάλη βελτίωση στην οδική ασφάλεια αφού καλύπτει και τους 4 πυλώνες της στρατηγικής της ΕΕ τους ασφαλούς συστήματος, συνέχισε λέγοντας ότι για την εφαρμογή του σχεδίου είναι απαραίτητος ο συντονισμός των αρμοδίων υπηρεσιών.
 
Η αστυνομία εμπλέκεται στην υλοποίηση μεγάλου αριθμού δράσεων και θα απαιτηθεί σωστός προγραμματισμός και καθορισμός προτεραιοτήτων, ανάφερε η Υπουργός φέροντας ως παράδειγμα δράσεων που θα αναλάβει η αστυνομία. «Δόθηκαν ήδη οδηγίες από το Υπουργείο στην αστυνομία να διπλασιάσει τους ελέγχους ναρκοτέστ. Επίσης, στάλθηκε ήδη επιστολή στην Ένωση Δήμων και το Υπουργείο έχει πάρει την πρωτοβουλία συντονισμού της αστυνομίας και των Δήμων για καλύτερη συνεργασία των τροχονόμων», ανέφερε.
 
Η κ. Γιολίτη είπε ότι είναι πολύ σημαντικό να ενθαρρύνουν τους Δήμους να κάνουν αίτημα προς τον Αρχηγό της Αστυνομίας να παραχωρήσει επιπλέον αρμοδιότητες στους δημοτικούς τροχονόμους για να ρυθμίζουν εξωδίκως και αυτοί κάποιες τροχαίες παραβάσεις. «Η αστυνομία χρειάζεται όλη την βοήθεια που μπορεί να έχει στον τομέα αυτό».
 
Η Υπουργός Δικαιοσύνης είπε ότι αρχίζει τώρα η ενημερωτική εκστρατεία του κοινού με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μηνύματα, δημιουργία ιστοσελίδα κ.ά. για την αλλαγή στις ποινές η οποία θα τεθεί σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου.
 
Πηγή: (ΚΥΠΕ/ΡΠΑ/ΗΦ)

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 18:52

Τελευταιες Ειδησεις

16 Απριλίου
Τίτλοι Ειδήσεων: -13:00- Tρίτη 16 Απριλίου 2024
22:00
Υψίστης σημασίας η αποκλιμάκωση της κρίσης στη Μέση Ανατολή, αναφέρει ο Κόμπος
21:32
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παραμένει σε τροχιά μείωσης των επιτοκίων, λέει η Λαγκάρντ
21:25
Έκκληση στις αρμόδιες αρχές να εγκύψουν στο θέμα περικοπών συστημάτων Πηγών Ενέργειας
21:18
Απορρίφθηκε έφεση ενάντια στην Τράπεζα Κύπρου και την ΚΤΚ για αγορά αξιογράφων
21:14
Τα είπαν τηλεφωνικώς οι Πρόεδροι της Ρωσίας και του Ιράν
21:01
Κυρώσεις ΗΠΑ κατά του Ιράν, λόγω επίθεσης στο Ισραήλ
20:53
Συνάντηση Προέδρου της Δημοκρατίας με επενδυτές στο Λονδίνο
20:48
Καθοδήγηση Κομισιόν για ορθή εφαρμογή περιοριστικών μέτρων κατά Ρωσίας
18:34
Διασώθηκαν δύο άτομα που επέβαιναν σε μικρό σκάφος στον κόλπο της Λεμεσού
18:31
Στοχεύουμε στη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης, λέει η Μαρία Παναγιώτου
18:25
Σε ανοδική τάση ο αγροτουρισμός στην Κύπρο, σύμφωνα με τον Υφ. Τουρισμού
17:57
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.