Yφ.Τουρισμού: Η επαναφορά του τουρισμού εξαρτάται κυρίως από την αναβάθμιση του προϊόντος

Η επαναφορά του τουρισμού στα επίπεδα του 2019 θα εξαρτηθεί πάρα πολύ, όχι μόνο από το καλό μάρκετινγκ, αλλά και από τον προϊόν που έχουμε να επιδείξουμε, τόνισε ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος, ο οποίος ταυτόχρονα τονίζει πως το 2021, θα είναι μια χρονιά που «θα γίνει ΄μάχη΄ για τις χώρες που θα τραβήξουν τουρισμό» και περισσότεροι θα είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν.

Μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, η οποία εξέτασε τον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου του 2021, ο οποίος ανέρχεται γύρω στα 45 εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με 52 εκ. ευρώ το 2020, ο κ. Περδίος είπε ότι το κονδύλι στον προϋπολογισμό του 2021 για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου από 8% επί του προϋπολογισμού που ήταν το 2020 αυξάνεται στο 16% το 2021, κάτι που αποδεικνύει, όπως υπογράμμισε, πως πρέπει «να βλέπουμε όχι μόνο την προβολή αλλά και την αναβάθμιση του προϊόντος».

«Στο θετικό σενάριο που θα υπάρξει εμβόλιο ή πολύ θετικά μηνύματα για το 2021 τις επόμενες εβδομάδες το Υφυπουργείο θα πρέπει να κινηθεί αστραπιαία με διαφημιστική καμπάνια» τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους, είπε, προσθέτοντας ότι «εκεί που είχαμε έναν προϋπολογισμό για μάρκετινγκ ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ για όλο το έτος, αν τα πράγματα πάνε καλύτερα η διαφήμιση αυτή να γίνει εντός έξι μηνών».

Επιπλέον, ο κ. Περδίος τόνισε ότι το Υφυπουργείο έχει προχωρήσει «πάρα πολύ στην υλοποίηση του πλάνου δράσεως της εθνικής στρατηγικής τουρισμού το 2020 και είμαστε σχεδόν στο 85% και μέχρι το τέλος του έτους θα προσεγγίσουμε το 100%».

«Η πανδημία κατέδειξε ότι οι τάσεις του τουρισμού αλλάζουν και μας αναγκάζει να επισπεύσουμε κάποιες δράσεις», ανέφερε, προσθέτοντας ότι το Υφυπουργείο έχει προχωρήσει «σε πλήρη επαναξιολόγηση του βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου πλάνου δράσεων στα πλαίσια της εθνικής στρατηγικής τουρισμού».

Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός είπε ότι επισπεύσθηκαν «κάποιες δράσεις ούτως ώστε να γίνουν το 2021 και το 2022 αντί στο 2023 και 2024 για τον λόγο «όταν ανακάμψει πλήρως ο τουρισμός το 2023-2024, η Κύπρος να είναι πανέτοιμη και από πλευράς προϊόντος ούτως ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε με αξιώσεις κάτι από αυτή την επάνοδο».

Σύμφωνα με τον κ. Περδίο, το Υφυπουργείο Τουρισμού «θα μεταφέρει το βάρος του προϋπολογισμού σε κάποια πράγματα διαφορετικά σε σχέση με τι γινόταν στο παρελθόν», όπως είναι η μεγαλύτερη έμφαση σε διαφορετικές μεθόδους προβολής και ειδικότερα στο ψηφιακό μάρκετινγκ, το οποίο «ως Κύπρος ίσως δεν είχαμε εκμεταλλευτεί στο παρελθόν, όσο έπρεπε».

Είπε ακόμη ότι ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου δίδει έμφαση στην αναβάθμιση του προσφερόμενου προϊόντος και ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού καθώς όπως διαφάνηκε από την πανδημία «για να μπορείς να διεκδικείς με αξιώσεις κάτι το αξιόλογο ακόμη και σε καιρό κρίσης πρέπει το προϊόν σου να έχει διαφορετικές πτυχές και όσο πιο καλό ποιοτικά γίνεται».

Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του 2021, ο κ. Περδίος είπε ότι η μισθοδοσία του 2020 ήταν στο 25% και το 2021 θα είναι 23%, ενώ το κονδύλι για το μάρκετινγκ θα είναι στα ίδια επίπεδα του 48% το 2021.

Ανέφερε επίσης ότι το 2020, «παρόλο που υπήρχαν κονδύλια για μάρκετινγκ στο εξωτερικό δεν προχωρήσαμε να κάνουμε άστοχη διαφήμιση σε χώρες που ήταν κλειστές», όπως η Ρωσία και πρόσθεσε ότι για αυτό το λόγο «κινηθήκαμε στο ψηφιακό μάρκετινγκ που σου δίνει την ευκαιρία να επιλέξεις στοχευμένα, την αγορά, την ηλικία και τα ενδιαφέροντα του επισκέπτη».

Ο Υφυπουργός είπε ότι αυτή η ευελιξία είναι «πάρα πολύ σημαντική για εμάς και θα χρειαστεί να την έχουμε ακόμη περισσότερο το 2021».

Αναφορικά με την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος των ορεινών και ακριτικών περιοχών, ο κ. Περδίος είπε ότι «μεγάλο ποσοστό του προϋπολογισμού εδράζεται στην ανάπτυξη περιοχών που δεν έχουμε μέχρι σήμερα επωφεληθεί από τον τουρισμό» και «πάρα πολλές από τις δράσεις την επόμενη διετία» θα επικεντρωθούν σε αυτές τις περιοχές.

Προς αυτό τον στόχο, σύμφωνα με τον Υφυπουργό, έχει αναβαθμιστεί ο ρόλος των εταιρειών τουριστικής ανάπτυξης και προβολής, οι οποίες εδρεύουν στις τουριστικές περιοχές της Κύπρου, προσθέτοντας ότι έχει αυξηθεί ο προϋπολογισμός για αυτές τις εταιρείες στα 200.000 ευρώ, έκαστην, από 115.000 όταν άρχισε η λειτουργία του Υφυπουργείου.

Αναφέρθηκε επίσης στην δημιουργία θεματικής διαδρομής αυθεντικών εμπειριών 300 χιλιομέτρων η οποία θα διέρχεται μόνο από περιοχές της υπαίθρου και ορεινές και ακριτικές περιοχές.

Σε σχέση με τον εγχώριο τουρισμό, ο κ. Περδίος είπε ότι έχει δοθεί μεγάλη σημασία σε αυτό το είδος του τουρισμού και πήγε πάρα πολύ καλά, όπως είπε, το σχέδιο για τον εγχώριο τουρισμό που εκδόθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ανέφερε ότι αυτό το σχέδιο επεκτάθηκε μέχρι το τέλος Μαρτίου με απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 17:41

Τελευταιες Ειδησεις

16 Απριλίου
Τίτλοι Ειδήσεων: -13:00- Tρίτη 16 Απριλίου 2024
22:00
Υψίστης σημασίας η αποκλιμάκωση της κρίσης στη Μέση Ανατολή, αναφέρει ο Κόμπος
21:32
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παραμένει σε τροχιά μείωσης των επιτοκίων, λέει η Λαγκάρντ
21:25
Έκκληση στις αρμόδιες αρχές να εγκύψουν στο θέμα περικοπών συστημάτων Πηγών Ενέργειας
21:18
Απορρίφθηκε έφεση ενάντια στην Τράπεζα Κύπρου και την ΚΤΚ για αγορά αξιογράφων
21:14
Τα είπαν τηλεφωνικώς οι Πρόεδροι της Ρωσίας και του Ιράν
21:01
Κυρώσεις ΗΠΑ κατά του Ιράν, λόγω επίθεσης στο Ισραήλ
20:53
Συνάντηση Προέδρου της Δημοκρατίας με επενδυτές στο Λονδίνο
20:48
Καθοδήγηση Κομισιόν για ορθή εφαρμογή περιοριστικών μέτρων κατά Ρωσίας
18:34
Διασώθηκαν δύο άτομα που επέβαιναν σε μικρό σκάφος στον κόλπο της Λεμεσού
18:31
Στοχεύουμε στη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης, λέει η Μαρία Παναγιώτου
18:25
Σε ανοδική τάση ο αγροτουρισμός στην Κύπρο, σύμφωνα με τον Υφ. Τουρισμού
17:57
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.