Είστε καπνιστές; Μπορείτε να γυρίσετε το χρόνο πίσω

Έρευνα αναδεικνύει την ευεργετική δράση των υγιών κυττάρων των πνευμόνων εφόσον οι καπνιστές σταματήσουν το κάπνισμα

Ελπίδα στους πρώην καπνιστές και κίνητρο στους νυν θεριακλήδες να κόψουν το τσιγάρο δίνει μία νέα έρευνα, σύμφωνα με την οποία τους δίνεται η δυνατότητα να γυρίσουν τον χρόνο για τους πνεύμονές τους. Αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες που συμμετείχαν στην έρευνα, οφείλεται στην ευεργετική δράση των υγιών κυττάρων των πνευμόνων, τα οποία μπορούν να αποκαταστήσουν σε σημαντικό βαθμό τους πνεύμονες.
Έως σήμερα, οι καπνιστές γνώριζαν ότι εάν καταφέρουν να βάλουν μια για πάντα τέλος στη βλαβερή καθημερινή τους συνήθεια μπορούν αφενός να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα και αφετέρου να σταματήσουν την περαιτέρω βλάβη στον οργανισμό τους.
Η νέα έρευνα ωστόσο, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Nature» κάνει ένα βήμα παραπέρα, επισημαίνοντας ότι ο οργανισμός φαίνεται πως αντλεί από μία δεξαμενή υγιών κυττάρων ώστε να αντικαταστήσει τα κύτταρα των πνευμόνων τα οποία έχουν υποστεί βλάβη από το κάπνισμα – εφόσον βέβαια βγάλουν από τη ζωή τους το τσιγάρο.
«Οι άνθρωποι που καπνίζουν πολύ για 30, 40 ή περισσότερα χρόνια, συχνά μου λένε ότι είναι πια πολύ αργά για να κόψουν το κάπνισμα, καθώς η ζημιά έχει ήδη γίνει. Αυτό που είναι τόσο εντυπωσιακό με τη νέα μελέτη μας και δεν το περιμέναμε, είναι ότι δείχνει πως τελικά ποτέ δεν είναι αργά για να το κόψει κανείς», εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Πίτερ Κάμπελ, εκ των επικεφαλής της έρευνας, από το Wellcome Sanger Institute, με έδρα τη Βρετανία.
«Μερικοί άνθρωποι στην έρευνα μας είχαν καπνίσει περισσότερα από 15.000 πακέτα τσιγάρα στη ζωή τους. Μερικά χρόνια όμως αφότου  έκοψαν το κάπνισμα, πολλά από τα κύτταρα των πνευμόνων τους δεν είχαν πια καμία ένδειξη βλάβης από τον καπνό», προσθέτει ο δρ. Κάμπελ.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Κέιτ Γκάουερς του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου (UCL) και τον δρα Πίτερ Κάμπελ μελέτησαν για πρώτη φορά τις γενετικές επιπτώσεις του καπνίσματος σε βιοψίες πνευμόνων 16 ανθρώπων, καπνιστών, πρώην καπνιστών, ενηλίκων που δεν είχαν κπανίσει ποτέ και παιδιών. Στόχος τους ήταν η αναζήτηση των μεταλλάξεων που μπορούν να οδηγήσουν σε καρκίνο.
Οι γενετικές αλλαγές που εμφανίζονται στα κύτταρα του σώματος είναι φυσιολογικές λόγω της γήρανσης και πολλές από αυτές τις μεταλλάξεις είναι ακίνδυνες («μεταλλάξεις επιβάτες», passenger mutations).
Μία μετάλλαξη ωστόσο σε λάθος γονίδιο σε λάθος κύτταρο «μπορεί να αλλάξει δραματικά τη συμπεριφορά των κυττάρων και να τους δώσει οδηγίες να συμπεριφέρονται περισσότερο σαν καρκίνος», εξηγεί ο Κάμπελ.
Από τη μελέτη διαπιστώθηκε ότι εννέα από τα 10 πνευμονικά κύτταρα στους καπνιστές παρουσίαζαν μεταλλάξεις, περιλαμβανομένων αυτών που μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο. Στους πρώην καπνιστές ωστόσο, πολλά από αυτά τα κατεστραμμένα κύτταρα είχαν αντικατασταθεί από υγιή, παρόμοια με εκείνα σε ανθρώπους που δεν είχαν καπνίσει ποτέ.
Ειδικότερα, έως και το 40% των πνευμονικών κυττάρων στους πρώην καπνιστές ήταν υγιές, ποσοστό τέσσερις φορές μεγαλύτερο απ’ ό,τι στους καπνιστές.

Πηγή: naftemporiki.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 23:09

07 Δεκεμβρίου
Ουκρανία: Ο πρόεδρος Ζελένσκι ανακηρύχθηκε «Πρόσωπο της Χρονιάς» 2022 από το περιοδικό Time
Τμήμα Μετεωρολογίας - 3ο Δελτίο καιρού (7/12/22)
Αυξημένη κατά 3% η απασχόληση το 3ο τρίμηνο του 2022
Τον εκσυχρονισμό της νομοθεσίας που αφορά τους εκπαιδευτές σχολών οδηγών ενέκρινε σήμερα το Υπουργικό
Μουντιάλ 2022-Πορτογαλία : Ρήτρα 120 εκατ. έχει στο συμβόλαιο του ο παικταράς Γκονσάλο Ράμος !!
Διάψευση και από Ρονάλντο για Αλ Νασρ