Στη Ν. Ζηλανδία ο μεγαλύτερος παπαγάλος που υπήρξε ποτέ

Το απολίθωμα του μεγαλύτερου παπαγάλου που υπήρξε ποτέ στον πλανήτη μας ανακάλυψαν παλαιοντολόγοι στη νότια Νέα Ζηλανδία.

Εκτιμάται ότι είχε ύψος σχεδόν ένα μέτρο και ζύγιζε περίπου επτά κιλά, έχοντας υπερδιπλάσιο βάρος από τον μεγαλύτερα σήμερα γνωστό παπαγάλο «κακάπο».

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον καθηγητή Τρέβορ Γουόρθι του Πανεπιστημίου Φλίντερς της Αυστραλίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας «Biology Letters» της Βασιλικής Εταιρείας επιστημών της Βρετανίας, σύμφωνα με τις βρετανικές «Γκάρντιαν» και «Τέλεγκραφ» και το «Science», ονόμασαν τον παπαγάλο «Ηρακλής ο απρόσμενος» (Heracles inexpectatus) λόγω του απρόσμενα μεγάλου μεγέθους του.

Αρχικά, οι ερευνητές νόμιζαν ότι έχουν να κάνουν με κάποιο είδος γιγάντιου αρχαίου αετού, καθώς δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι κάποτε υπήρξε τόσο μεγάλος παπαγάλος. Το απολίθωμα βρέθηκε στο Κεντρικό Οτάγκο και χρονολογείται προ περίπου 19 εκατομμυρίων ετών. Αν και σήμερα η περιοχή είναι πολύ κρύα και γνωστή ως μέρος για σκι, όταν ζούσε ο «Ηρακλής» το κλίμα θα ήταν υποτροπικό.

Είναι πιθανό ότι εξαιτίας του βάρους του ο «Ηρακλής» δυσκολευόταν ή και αδυνατούσε να πετάξει. Η διατροφή του είναι άγνωστη. Μολονότι σήμερα οι περισσότεροι παπαγάλοι είναι φυτοφάγοι, δεν αποκλείεται ο «Ηρακλής» -που διέθετε ένα τεράστιο φονικό ράμφος- να ήταν επίσης σαρκοφάγος, καθώς ακόμη και σήμερα ορισμένοι νεοζηλανδικοί παπαγάλοι τρώνε θαλασσοπούλια. Επίσης, ίσως ήταν «κανίβαλος», επιτιθέμενος σε άλλους παπαγάλους του είδους του για να τους φάει.

Πηγή: Euronews