6 τρόφιμα σύμμαχοι του εγκεφάλου μας-Βοηθούν στην πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ

Ερευνητές από την Αμερικανική Ακαδημία Νευρολογίας, που εξετάζουν την νόσο Αλτσχάιμερ, εντόπισαν ορισμένα τρόφιμα που μπορεί να βοηθούν στην πρόληψη της νόσου. Σε γενικές γραμμές, οι μελέτες δείχνουν ότι 6 τροφές είναι σύμμαχοί του εγκεφάλου μας.

Ας τις μάθουμε:

Ο σολομός

Ο εγκέφαλός μας αποτελείται κυρίως από λιπαρά. Αλλά σε αντίθεση με εκείνα του λιπώδους ιστού, αυτά τα λιπαρά, δεν χρησιμοποιούνται από τον οργανισμό σαν αποθεματικό: είναι συστατικά των βιολογικών μεμβρανών των νευρώνων. Ο ρόλος τους είναι να προστατεύουν τους νευρώνες και να συμβάλλουν στη δημιουργία νέων συνδέσεων μεταξύ των κυττάρων. Αυτά τα λιπαρά είναι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ο σολομός είναι μια από τις καλύτερες πηγές αυτών των συστατικών (ας μη ξεχνάμε ότι τα λιπαρά αυτά πρέπει να προσλαμβάνονται από την διατροφή)

Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Maryland (ΗΠΑ), έδειξε ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στη μείωση του κίνδυνου καρδιαγγειακής νόσου, συμβάλλουν στη βελτίωση της μνήμης και της γνωστικής απόδοσης και στην καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Τα κόκκινα φρούτα

Η γήρανση του εγκεφάλου οφείλεται εν μέρει στην οξείδωση των νευρώνων, που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου. Υπάρχουν όμως φρούτα, όπως τα βατόμουρα, σε σμέουρα (φραμπουάζ), οι φράουλες, που περιέχουν  υψηλές δόσεις αντιοξειδωτικών, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύουν τον εγκέφαλό μας. Το ανθρώπινο σώμα δεν παράγει τα αντιοξειδωτικά, γι’ αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη να τα προσλάβει  μέσω της διατροφής

Το ελαιόλαδο

Το 2015, μια ομάδα ερευνητών ανέπτυξε, ένα σχέδιο «αντί-Alzheimer» που θα μείωνε κατά 53% τον κίνδυνο ανάπτυξης νόσων του εγκεφάλου, όπως η νόσος του Alzheimer. Το σχέδιο αυτόονομάζεται "MIND" (Mediterraneen-Dash Intervention of Neurodegenerative Delay). Συνδυάζει τη δίαιτα DASH και τη μεσογειακή διατροφή, που είναι πλούσια σε ελαιόλαδο (έξτρα παρθένο). Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει, ότι οι πολυφαινόλες που υπάρχουν στο ελαιόλαδο αύξησαν τις ικανότητες μάθησης και μνήμης σε ποντικούς (3).
Το παντζάρι

Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο WakeForest (1) και δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του επιστημονικού περιοδικού: «Nitric Oxide: Biology and Chemistry», το παντζάρι είναι πλούσιο σε νιτρικά άλατα, που διευκολύνουν τη ροή του αίματος, η οποία τροφοδοτεί τον εγκέφαλο.

Η πρόσληψη μιας μερίδας ημερησίως, μπορεί να  συμβάλει στη βελτίωση της ροής του αίματος σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου, οι οποίες με την  πάροδο του χρόνου δεν τροφοδοτούνται με το αίμα και το οξυγόνο που χρειάζονται. Ένα από τα αποτελέσματα αυτού του προβλήματος μπορεί να είναι η εμφάνιση άνοιας.

Τα παντζάρια είναι επίσης, λαχανικά με ιδιαίτερα υψηλή αντιοξειδωτική ικανότητα (2). Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμού από βλάβες, που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου.

Το σπανάκι

Φαίνεται πως οι γιαγιάδες μας, που επέμεναν να τρώμε σπανάκι είχαν δίκιο! Πράγματι το σπανάκι (και το κατσαρό λάχανο), είναι πλούσια σε φολλικό οξύ (βιταμίνη Β9) και σε βιταμίνη Β6. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2013 (4), και οι δυο αυτές βιταμίνες συμβάλλουν στην προστασία του εγκεφάλου και στην πρόληψη από την νόσο Αλτσχάιμερ.

Το σιρόπι σφενδάμου

Πρόσφατη  μελέτη, (5) καταδεικνύει τα οφέλη από το  σιρόπι σφενδάμου στον εγκέφαλο. Φαίνεται ότι περιέχει ουσίες, που θα μπορούσαν να προστατεύουν τα κύτταρα από  φθορές που σχετίζονται με το χρόνο. Αναφέρεται, ότι το σιρόπι σφενδάμου περιέχει περισσότερα από 100 θρεπτικά συστατικά που προστατεύουν τα κύτταρα στον εγκέφαλό μας!
Πηγή: Υgeiaonline.gr