Εκτόξευση του μεγαλύτερου διαστημικού τηλεσκοπίου το 2020

Το μεγαλύτερο διαστημικό τηλεσκόπιο στον κόσμο θα εκτοξευθεί τον Μάιο του 2020, ανακοίνωσε η ΝΑΣΑ.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb Space Telescope (JWST) θα διαδεχθεί το πολύ επιτυχημένο Hubble, το οποίο μας χάρισε μοναδικές εικόνες από το σύμπαν.
Τα υπερσύγχρονα συστήματά του θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στην αστρονομία, θα επιτρέψουν την καλύτερη κατανόηση του σύμπαντος, ενώ παράλληλα αναμένεται ότι θα είναι ο οφθαλμός των επιστημόνων για νέες ανακαλύψεις περιλαμβανομένου και του τομέα των εξωπλανητών.
Αρχικά, είχε ανακοινωθεί ότι η εκτόξευση θα πραγματοποιείτο το 2018, αλλά αναβλήθηκε για τον Σεπτέμβρη του 2019, και τώρα ξανά για τον Μάη του 2020. Η εκτόξευση του JWT μετατέθηκε, προκειμένου να υπάρξει χρόνος να διεξαχθούν περισσότερες δοκιμές στα συστήματά του.
Το νέο τηλεσκόπιο θα είναι κατά πολύ ισχυρότερο από το Hubble (θα βλέπει 100 φορές πιο μακριά), θα είναι το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο που θα λειτουργεί στο διάστημα και θα  συλλέγει υπέρυθρη ακτινοβολία που είναι εξαιρετικής σημασίας για την κατανόηση του σύμπαντος.
Προϊόν των διαστημικών υπηρεσιών των ΗΠΑ, της Ευρώπης και του Καναδά, έχει στόχο να μελετήσει τους πρώτους γαλαξίες, τους εξωπλανήτες, αλλά και να αναζητήσει εξωγήινη ζωή.
Το τηλεσκόπιο θα μπορεί να ψάξει και για πιθανά «βιοσημάδια» στους εξωπλανήτες που μπορούν να παράσχουν αποδείξεις ότι εκεί επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ζωή.
Την εκτόξευσή του αναμένουν με ανυπομονησία οι αστρονόμοι σε όλο τον κόσμο. Αναμένεται ότι το τηλεσκόπιο θα δώσει πολλά πρόσθετα στοιχεία για τους επτά εξωπλανήτες που είχαν ανακαλυφθεί πρόσφατα γύρω από το κοντινό άστρο Trappist-1 σε απόσταση 40 ετών φωτός από τη Γη, καθώς οι επιστήμονες θεωρούν κάποιους από τους πλανήτες αυτούς ως υποψήφιους να διαθέτουν συνθήκες φιλόξενες για ζωή.
Το JWT θα τεθεί σε τροχιά σε απόσταση 1,500,000 χλμ από τη Γη. Θα έχει μέγεθος ενός γηπέδου τένις και βάρος 6.4 τόνους. Πήρε το όνομά του από τον πρώην διευθυντή της ΝΑΣΑ που υπηρέτησε μεταξύ 1961-1968.
Θεωρείται σίγουρο ότι το νέο διαστημικό τηλεσκόπιο θα ανοίξει νέες διαστάσεις καινούργιων ανακαλύψεων σε κόσμους μακρινούς που θα μας ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο.
Η κατασκευή του στοίχισε 8,8 δις δολάρια αντί 5 όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, λόγω περικοπών στους προϋπολογισμούς που σχεδόν απείλησαν να ακυρώσουν το όλο πρόγραμμα. Ωστόσο, λόγω της νέας αναβολής αναμένεται ότι το κόστος αυτό θα αυξηθεί.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 11:40

28 Οκτωβρίου
Συμφωνία 'Ιντερ με Λαουτάρο Μαρτίνεζ μέχρι το 2026 (φώτο)
Δύσκολη πρόκριση του ΟΦΗ στην Πρέβεζα, 1 -0 τον Αχέροντα!!
ΠΑΟ : Η παρακάμερα της πρόκρισης στο Περιστέρι (vid)