Από το νηπιαγωγείο τα αγόρια υπερτερούν στα μαθηματικά!

Το χάσμα στις επιδόσεις στα μαθηματικά ανάμεσα στα δύο φύλα αρχίζει να φαίνεται ήδη από το νηπιαγωγείο, γίνεται πιο ορατό στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και επιμένει στις επόμενες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Μάλιστα αυτή η «ψαλίδα» είναι πιο αισθητή όχι τόσο στον μέσο όρο των μαθητών, όσο μεταξύ των κορυφαίων στις μαθηματικές επιδόσεις, όπου τα αγόρια υπερτερούν σαφώς, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Τζόζεφ Σίμπιαν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό παιδαγωγικής έρευνας «AERA Open», μελέτησαν στοιχεία για πάνω από 7.500 μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού, κάνοντας συγκρίσεις με μια παρεμφερή έρευνα του 1998-99.

Διαπιστώθηκε ότι από το τέλος της δεκαετίας του ΄90 ελάχιστη βελτίωση έχει υπάρξει στο χάσμα των μαθηματικών επιδόσεων ανάμεσα στα δύο φύλα. Επιπλέον, οι δάσκαλοι -πιθανώς λόγω κάποιας προκατάληψης- έχουν μια τάση, ήδη από την πρώτη δημοτικού, να βάζουν χειρότερους βαθμούς στα κορίτσια στο μάθημα των μαθηματικών, ακόμη και όταν οι επιδόσεις τους ουσιαστικά δεν διαφέρουν από εκείνες των αγοριών.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σε γενικές γραμμές, αγόρια και κορίτσια, όταν πρωτοπάνε στο νηπιαγωγείο, δεν έχουν πολύ διαφορετικές μαθηματικές ικανότητες. Όμως μέχρι την τρίτη δημοτικού το χάσμα είναι πια ορατό και ακόμη περισσότερο υπαρκτό μεταξύ όσων μαθητών είναι οι καλύτεροι στα μαθηματικά (και συνήθως είναι αγόρια). Έτσι, στο κορυφαίο 1% των μαθητών στα μαθηματικά, στο νηπιαγωγείο τα κορίτσια αποτελούν λιγότερο από το ένα τρίτο του συνόλου, ενώ στη δευτέρα δημοτικού είναι περίπου το ένα πέμπτο.

Οι επιστήμονες επεσήμαναν ότι αυτό είναι ανησυχητικό, επειδή ακριβώς από τα παιδιά αυτά θα προκύψουν οι αυριανοί μαθηματικοί, μηχανικοί, ειδικοί των υπολογιστών κ.α., επαγγέλματα στα οποία σε όλο τον κόσμο υπάρχει υποαντιπροσώπευση των γυναικών μέχρι σήμερα.

Η μελέτη, επίσης, επισημαίνει ότι τα κορίτσια είναι συνήθως πιο μελετηρά από τα αγόρια και αυτό τα βοηθά στις μέσες μαθηματικές επιδόσεις, αλλά όχι εξίσου στις κορυφαίες.

Οι ερευνητές αποδίδουν σε ένα βαθμό την ευθύνη για την επίμονη «ψαλίδα» στις συστηματικά μικρότερες προσδοκίες που έχουν πολλοί δάσκαλοι (καμιά φορά και οι γονείς) από τα κορίτσια στα μαθηματικά. Η νοοτροπία αυτή φαίνεται να «φρενάρει» το μαθηματικό δυναμικό των κοριτσιών.

Βεβαίως, είναι περιττό να πει κανείς ότι ουκ ολίγα κορίτσια, νέες και γυναίκες διαπρέπουν στα μαθηματικά και στα σχετικά επαγγέλματα.

Πηγή: Υgeiaonline.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 07:24

Τελευταιες Ειδησεις

25 Μαΐου
Αυστηρό μήνυμα Μητσοτάκη σε Ερντογάν: Κάνει λάθος αν νομίζει ότι δεν θα υπερασπιστώ την κυριαρχία της Ελλάδας
13:51
Ο Σύνδεσμος Τυροκόμων λέει ότι δεν έχει τίποτα να κρύψει και αναμένει αποτελέσματα από ΕΠΑ
13:47
Ελληνική Τράπεζα: Λυπηρή και απογοητευτική η απόφαση της ΕΤΥΚ να προχωρήσει σε απεργιακά μέτρα
13:16
Λευκωσία: Καταγγελία-σοκ για σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση μαθήτριας σε ώρα λειτουργίας του σχολείου (ΒΙΝΤΕΟ)
13:11
Σε έλλειψη «ενότητας» στη Δύση για τον πόλεμο στην Ουκρανία, αναφέρεται ο Ζελένσκι στο Νταβός
12:39
Υπό εξέταση η αναστολή της υποχρέωσης χρήσης προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς χώρους
12:32
Στον 5ο τελικό θα κριθεί ο τίτλος
12:00
Επιδόθηκε στην Ντάουνινγκ Στριτ η έκθεση της Σου Γκρέι για το partygate
11:52
Θελεί να μιλήσει επευθείας μόνο με τον Πούτιν και όχι μέσω μεσολαβητών, ξεκαθαρίζει ο Ζελένσκι
11:41
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ενημερώθηκε για την υγεία της Υπουργού Εργασίας - Παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση (ΒΙΝΤΕΟ)
11:26
Ακόμα μια υπόθεση πολιτογράφησης ενώπιον της ΝΥ, θα μελετηθεί με τη δέουσα προσοχή, λέει στο ΚΥΠΕ ο Γενικός Εισαγγελέας
11:20
Νέες προκλητικές ενέργειες ευθείας αμφισβήτησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος από την Τουρκία
11:15
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand