ΕΚ: Μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά

Το ΕΚ υιοθέτησε υψηλότερο στόχο (35%) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%) για τα νέα φορτηγά με σκοπό να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ μέχρι το 2030, με μεσοπρόθεσμο στόχο το 20% μέχρι το 2025.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι τα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων (τα οποία παράγουν τουλάχιστον 50% λιγότερες εκπομπές από τα συμβατικά) θα αντιπροσωπεύουν το 20% των πωλήσεων μέχρι το 2030 και το 5% μέχρι το 2025.

Πριν από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να έχει καταρτίσει σχέδια για αξιόπιστες μετρήσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε πραγματικές συνθήκες.

Κοινωνικός αντίκτυπος της απαλλαγής από τον άνθρακα

Τα μέλη του ΕΚ αναγνωρίζουν ότι μια κοινωνικά αποδεκτή και ισορροπημένη μετάβαση σε μεταφορές χωρίς εκπομπές καυσαερίων απαιτεί αλλαγές σε όλη την αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις. Η ΕΕ θα πρέπει επομένως να βοηθήσει τους εργαζόμενους του κλάδου να αποκτήσουν καινούργιες δεξιότητες και διαφορετική μορφή δουλειάς, πράγμα που αφορά κυρίως τις περιοχές και τις κοινότητες που θα επηρεαστούν περισσότερο από τη μετάβαση.

Κύκλος ζωής των εκπομπών

Το 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αξιολογήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τα βαρέα οχήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους και να προτείνει, εάν είναι απαραίτητο, στους κατασκευαστές την υποχρέωση να υποβάλλουν αναφορά.

Δήλωση του εισηγητή

Ο εισηγητής Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία) δήλωσε: «ΘΓια πρώτη φορά στην ιστορία της ΕΕ θέτουμε κανόνες για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των βαρέων οχημάτων. Ο κλάδος αναπτύσσεται γρήγορα και το ίδιο και η ρύπανση που προκαλεί. Συμφωνήσαμε σε μία πιο φιλόδοξη πρόταση από αυτή της Επιτροπής, πράγμα που είναι εφικτό λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες τεχνολογίες. Πρέπει επίσης να προετοιμαστούμε να κάνουμε χρήση νέων τεχνολογιών, και για το λόγο αυτό προτείνουμε μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές, για να πιέσουμε την αγορά να χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες».

Επόμενα βήματα

Το ΕΚ υιοθέτησε τη θέση του με 373 ψήφους υπέρ, 285 κατά και 16 αποχές. Το ΕΚ θα ξεκινήσει τώρα τις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο των Υπουργών.

Συμπληρωματικές πληροφορίες

Τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν το 27% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα απο τις οδικές μεταφορές και σχεδόν το 5% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ (στοιχεία από το 2016). Από το 1990, οι εκπομπές των βαρέων οχημάτων έχουν αυξηθεί κατά 25%, κυρίως ως αποτέλεσμα της αύξησης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ χωρίς μέτρα θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.

Πηγή: Ευρωκοινοβούλιο

EU4U 500px 200px

Τελευταιες Ειδησεις

27 Φεβρουαρίου
Συμβιβασμός στο Μακάρειο
20:43
Τα σημεία δειγματοληψίας για rapid test την Κυριακή
19:59
243 νέα κρούσματα κορωνοϊού ανακοινώθηκαν το Σάββατο
19:57
Γερμανία: Αισιοδοξία ότι η πανδημία θα έχει τεθεί υπό έλεγχο έως το τέλος του καλοκαιριού
19:25
Σπουδαία νίκη για την Ένωση
18:32
Προχώρησαν με νίκες οι πρωτοπόροι
18:08
Ελλάδα: 1.630 νέα κρούσματα- 29 νεκροί - 379 διασωληνωμένοι
18:02
Απετράπη πώληση μαρμάρου από την αρχαία Σαλαμίνα στο ebay
17:57
Ψαροκάικο εντόπισε και ανέσυρε δεξαμενή πολεμικού αεροσκάφους τύπου "Tornado"
17:42
Ελλάδα:Μεγάλη πίεση στο ΕΣΥ- 70 επιπλέον κλίνες ΜΕΘ για ασθενείς
17:38
Ρώσοι επιστήμονες: Το Sputnik V αποτελεσματικό στα παραλλαγμένα στελέχη του κορονοϊού
17:14
Άρθρο Έλληνα πρωθυπουργού στα "Νέα" για την πανδημία:Ενώ ο πόλεμος συνεχίζεται, στον ορίζοντα είναι πλέον ορατή η νίκη
16:49
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand