Volkswagen για δοκιμές εκπομπής ρύπων σε πιθήκους και ανθρώπους

Η διεύθυνση της Volkswagen υπόσχεται την επιβολή εσωτερικών κυρώσεων κατά εκείνων που επέτρεψαν την πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους και ανθρώπους για τις επιπτώσεις από την εισπνοή ρύπων, που είναι το τελευταίο της σειράς των σκανδάλων που πλήττει τον κολοσσό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Ματίας Μίλερ, ο διευθυντής του ομίλου, δήλωσε χθες στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel ότι η πραγματοποίηση δοκιμών σε πιθήκους το 2014, που αποκαλύφθηκε από τους New York Times, «δεν είναι ηθικές και προκαλούν αποστροφή».

«Υπάρχουν πράγματα που απλώς δεν γίνονται...όλες οι αναγκαίες συνέπειες πρέπει να επιβληθούν», είπε.

Ο Τόμας Στεγκ, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του γερμανικού ομίλου, παραδέχθηκε στην εφημερίδα Bild ότι ενημερώθηκε για δοκιμές για τη μελέτη των επιπτώσεων της ρύπανσης που προέρχεται από τους κινητήρες ντίζελ της Volkswagen την εποχή της παραποίησης του λογισμικού τους ώστε να εμφανίζονται κατά τους ελέγχους λιγότερο ρυπογόνοι.

Ωστόσο επέμεινε ότι εμπόδισε τη διεξαγωγή τέτοιων δοκιμών σε ανθρώπους, μέσω του EUGT, του οργανισμού έρευνας που χρηματοδοτείται από την Volkswagen και τις ανταγωνίστριές της Daimler και BMW, καθώς και την Bosch.

«Αμερικανοί ερευνητές ήθελαν να πραγματοποιήσουν αυτές τις δοκιμές σε ανθρώπους εθελοντές», εξήγησε. «Απάντησα τότε ότι δεν αυτό δεν μπορώ να το επιτρέψω και αποφασίσθηκε οι δοκιμές να γίνουν σε πιθήκους», πρόσθεσε.

«Αναδρομικά, αυτή μελέτη δεν έπρεπε να έχει γίνει ποτέ, είτε πρόκειται για ανθρώπους, είτε πρόκειται για πιθήκους. Αυτό που συνέβη δεν έπρεπε να έχει συμβεί ποτέ, λυπάμαι πραγματικά», δήλωσε ο Τόμας Στεγκ, ο οποίος είχε χρηματίσει εκπρόσωπος του καγκελαρίου Γκέρχαρντ Σρέντερ.

Οσο για την επιστημονική έρευνα που έγινε στο νοσοκομειακό ινστιτούτο του Ααχεν και κατά την οποία 25 υγιείς άνθρωποι εισέπνευσαν κατά το διάστημα 2013-2014 διοξείδιο του αζώτου (NO2), ο Τόμας Στεγκ δικαιολογήθηκε δίνοντας τη διαβεβαίωση ότι οι εθελοντές εκτέθηκαν σε «πολύ πιο χαμηλά επίπεδα ρύπων από αυτά που έχουν διαπιστωθεί σε πολλούς χώρους εργασίας». Κανένας από αυτούς δεν είχε επιπτώσεις», πρόσθεσε.

Στο τέλος του 2015, ο όμιλος Volkswagen παραδέχθηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ με λογισμικό που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων εκπομπών καυσαερίων αποκρύπτοντας εκπομπές οξειδίου του αζώτου που βρίσκονταν σε επίπεδο έως και 40 φορές υψηλότερο από τα επιτρεπόμενα όρια.

ΕΚ

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 12:48

Τελευταιες Ειδησεις

13 Ιουνίου
Ο Ναφτάλι Μπένετ ορκίζεται πρωθυπουργός του Ισραήλ
21:30
G7: Ο Τζο Μπάιντεν δηλώνει ότι «δεν επιζητεί τη σύγκρουση» με την Κίνα
21:07
Kανένας θάνατος- 33 νέα περιστατικά κορονοϊού
20:35
G7: Οι πλούσιες χώρες ενώνονται για τα εμβόλια και την προστασία του κλίματος
20:17
Mπάιντεν:Οι ΗΠΑ και η Ρωσία θα μπορούσαν να συνεργαστούν σε σειρά θεμάτων
20:00
Επιστολή Δένδια στον Οσμάνι για την πλήρη εφαρμογή της Συμφωνίας των Πρεσπών
19:48
Ο Τζο Μπάιντεν θεωρεί «ιερή υποχρέωση» την υπεράσπιση συμμάχου του ΝΑΤΟ που δέχεται επίθεση
19:00
Νεκρός εντοπίστηκε 75χρονος που έπεσε σε χαράδρα στο Τρόοδος
18:31
Μακρόν: Η G7 «δεν είναι μια λέσχη εχθρική προς την Κίνα»
18:25
Κορονοϊός-Ελλάδα: 297 νέα κρούσματα, 358 διασωληνωμένοι, 17 θάνατοι
17:58
Ερντογάν: Ελπίζω η συνάντηση με Μπάιντεν να κάνει την 24η Απριλίου να ξεχαστεί
17:43
Ιταλία: Άνδρας με ψυχικά προβλήματα δολοφόνησε δυο παιδιά και έναν ηλικιωμένο σε προάστιο της Ρώμης
17:30
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand