Ερασιτέχνης αστρονόμος βρήκε δορυφόρο χαμένο από το 2005

Τον δορυφόρο IMAGE (Imager for Magnetopause-to-Aurora Global Exploration) της NASA, ο οποίος είχε θεωρηθεί χαμένος πριν από 12 χρόνια εξαιτίας τεχνικού προβλήματος, ανακάλυψε ερασιτέχνης αστρονόμος.

Όπως αναφέρει το Science Magazine, ο Σκοτ Τίλεϊ ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα τον εντοπισμό των εκπομπών του δορυφόρου, δημιουργώντας ελπίδες ότι η NASA θα μπορέσει να «αναστήσει» την αποστολή, η οποία είχε δώσει πολύτιμα στοιχεία για τη μαγνητόσφαιρα της Γης.
Ο Τίλεϊ έχει ως χόμπι την αναζήτηση ραδιοσημάτων από κατασκοπευτικούς δορυφόρους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έψαχνε ίχνη του Zuma, ενός δορυφόρου της αμερικανικής κυβέρνησης ο χαρακτήρας της αποστολής του οποίου ήταν απόρρητος. Ωστόσο, αντί να βρει τον Zuma, έπιασε σήμα από έναν δορυφόρο με τον προσδιορισμό 2000-017Α o οποίος, όπως ήξερε, αντιστοιχούσε στον δορυφόρο IMAGE, που εκτοξεύτηκε το 2000 και μετά θεωρήθηκε χαμένος τον Δεκέμβριο του 2005. Όπως διαπιστώθηκε, ο δορυφόρος της αποστολής IMAGE, αξίας 150 εκατ. δολαρίων εξέπεμπε ακόμα.
Τα σήματα του δορυφόρου υποδεικνύουν πως το πιθανότερο είναι πως είναι όντως ακόμα σε μεγάλο βαθμό «ζωντανός», καθώς και ότι κάποια από τα έξι όργανά του λειτουργούν ακόμα. Οι επιστήμονες που απάρτιζαν την επιστημονική ομάδα της αποστολής έψαξαν και βρήκαν τα παλιά αρχεία και λογισμικά και αναμένεται να ακολουθήσουν προσπάθειες της NASA, του Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory και του University of California, Berkeley να έρθουν σε επαφή με τον δορυφόρο. Επί της παρούσης, οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν τον λόγο που έχει επιβραδυνθεί ο ρυθμός περιστροφής του σκάφους, κάτι που ενδεχομένως να κάνει ακόμα πιο δύσκολη την επικοινωνία μαζί του.
Πριν την απώλεια του δορυφόρου, η αποστολή IMAGE θεωρούνταν επιτυχής. Τα όργανα του σκάφους λειτουργούσαν ως τηλεσκόπιο, παρέχοντας στοιχεία για τα φορτισμένα σωματίδια στο μαγνητικό πεδίο της Γης. Ωστόσο το σήμα του χάθηκε λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2005 και η NASA το είχε αποδώσει αυτό σε πρόβλημα τροφοδοσίας του αναμεταδότη.

Πηγή:naftemporiki.gr