Ε.Ε : Συμφωνία για άδειες οδήγησης φορτηγών

Σε συμφωνία κατέληξε σήμερα το πρωί το Συμβούλιο των κρατών μελών της ΕΕ σε σχέση με την  επικαιροποίηση των κανόνων για την κατάρτιση και τα προσόντα των οδηγών φορτηγών και λεωφορείων, οι οποίοι δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην κατάρτιση ασφαλείας και το περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ λύνουν και διάφορα προβλήματα αμοιβαίας αναγνωρίσεως.



Οι ενημερωμένοι κανόνες για την εκπαίδευση θα κάνουν τους δρόμους μας ασφαλέστερους, κατά τη μαλτέζικη προεδρία, η οποία προβλέπει πως η καλύτερη αναγνώριση των προσόντων των οδηγών θα πρέπει να συνεπάγεται μεγαλύτερη κινητικότητα του εργατικού δυναμικού.

Προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια, η πρόταση ενισχύει την έμφαση στη διδασκαλία των οδηγών πώς να σκέφτονται μπροστά στην κυκλοφορία και να προσαρμόζονται στους κινδύνους. Αυτό περιλαμβάνει κατάλληλη οδήγηση σε διαφορετικές οδικές, κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες και αναγνωρίζοντας επικίνδυνες καταστάσεις στις οποίες θα μπορούσαν να βρεθούν οι ευάλωτοι χρήστες της οδού, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Η εκπαίδευση θα πρέπει επίσης να δίνει έμφαση στην αποδοτική οδήγηση. Για παράδειγμα, οι οδηγοί μπορούν να διδαχθούν για να προβλέψουν τη ροή της κυκλοφορίας, να υιοθετήσουν ένα απαλό στυλ οδήγησης και να ελέγξουν για την κατάλληλη πίεση των ελαστικών.

Εκτός από την αρχική κατάρτιση, οι οδηγοί πρέπει να παρακολουθήσουν 35 ώρες συνεχούς εκπαίδευσης κάθε πέντε χρόνια για να διατηρήσουν και να ενημερώσουν τις δεξιότητές τους.

Το σχέδιο κανόνων ορίζει επίσης ότι οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες οδηγοί πρέπει να διαθέτουν τον εναρμονισμένο κωδικό  ΕΕ 95 στην άδεια οδήγησής τους ή, εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, σε χωριστή κάρτα προσόντων οδηγού. Ο κωδικός αποδεικνύει ότι ο οδηγός πληροί τις σχετικές απαιτήσεις. Όλα τα κράτη μέλη πρέπει στη συνέχεια να αναγνωρίσουν τα προσόντα τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Κομισιόν, περίπου 46.700 οδηγοί ενδέχεται να αντιμετώπισαν δυσκολίες το 2016, προσπαθώντας να αναγνωρίσουν την κατάρτιση που έλαβαν σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Από τεχνική άποψη, το σχέδιο οδηγίας θα τροποποιήσει την ισχύουσα οδηγία για την αρχική κατάρτιση και την περιοδική κατάρτιση των επαγγελματιών οδηγών που διαθέτουν άδεια C ή D. Θα εισαγάγει επίσης σχετικές αλλαγές στην οδηγία για τις άδειες οδήγησης, ιδίως όσον αφορά τις διευκρινίσεις σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις ηλικίας.

Η γενική προσέγγιση είναι η θέση του Συμβουλίου για τις συνομιλίες με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Και τα δύο θεσμικά όργανα θα πρέπει να συμφωνήσουν στο τελικό κείμενο.

Πηγή (ΚΥΠΕ/ΘΑ/ΓΧΡ)

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 17:59

Τελευταιες Ειδησεις

28 Οκτωβρίου
Ανόρθωση : Τι ισχύει για το ταξίδι στην Εσθονία (ανακοίνωση)
17:28
Κάνει focus στην Ομόνοια η Ανόρθωση (στατιστικά ενόψει του μεταξύ τους ντέρμπι)
17:23
Πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία Μακρόν-Μόρισον μετά την κρίση των υποβρυχίων
17:04
Σημεία δειγματοληψίας rapid test – 29 Οκτωβρίου 2021
17:00
Πατριάρχης Αλεξανδρείας: Οι καρδιές των Ελλήνων ξέρουν να φυλάττουν το Έθνος που μας παρέδωσαν οι πατέρες μας
16:29
Νέα διαδικτυακή απάτη σχετίζεται με τραπεζικούς λογαριασμούς
16:25
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ζητά πιστοποιητικό COVID-19 από τις 3/11, σύμφωνα με δημοσίευμα
16:09
Δεύτερη δασική πυρκαγιά κοντά στην Ίνεια την Πέμπτη τέθηκε υπό έλεγχο
16:07
Ευγνωμοσύνη για τη συμπαράσταση στον αγώνα της Κύπρου εξέφρασε από τη Θεσσαλονίκη ο ΥΠΑΜ
15:02
Βαρβιτσιώτης: Η Ελλάδα δεν θα δεχθεί οποιαδήποτε προκλητική ενέργεια που επιβουλεύεται τα κυριαρχικά της δικαιώματα
14:35
Ο κυπριακός ελληνισμός οφείλει να αντλήσει διδάγματα από το έπος του '40, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ
14:31
Απαντούμε ξανά ένα μεγάλο ΟΧΙ στις συνεχείς προκλήσεις της Τουρκίας, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΕΛΑΜ
14:30
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand