Ανακάλυψη εξωπλανήτη "δίδυμου" της Γης

Οι αστροφυσικοί του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Αστρονομικών Ερευνών στο Νότιο Ημισφαίριο (ESO) πρόκειται να ανακοινώσουν στα τέλη Αυγούστου την ανακάλυψη ενός νέου εξωπλανήτη που θεωρείται "δίδυμος" της Γης και βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Εγγύτατο του Κενταύρου, το κοντινότερο αστέρι στο ηλιακό σύστημά μας, υποστηρίζει το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel.

Σύμφωνα με δημοσίευμα στο νέο τεύχος του περιοδικού, ο πλανήτης αυτός -που προς το παρόν παραμένει αβάπτιστος– βρίσκεται στην κατοικήσιμη ζώνη του άστρου και επομένως θα μπορούσε να έχει νερό σε υγρή κατάσταση, κάτι που συνιστά αναγκαία προϋπόθεση για την ύπαρξη ζωής.
Είναι η πρώτη φορά που οι αστρονόμοι ανακαλύπτουν έναν "δίδυμο" πλανήτη τόσο κοντά στη Γη, αφού απέχει μόλις 4,24 έτη φωτός.
Ένας εκπρόσωπος του ESO, ο Ρίτσαρντ Χουκ, είπε ότι έλαβε γνώση του άρθρου αλλά αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις πληροφορίες που δημοσιεύονται σ' αυτό. "Δεν κάνουμε σχόλια", είπε ο Χουκ στο Γαλλικό Πρακτορείο.
"Το να βρεθεί αυτό το ουράνιο σώμα ήταν πολύ δύσκολη δουλειά", υποστήριξε ένας αστροφυσικός που μίλησε στο Spiegel υπό τον όρο να παραμείνει ανώνυμος. "Ήμασταν στο όριο αυτού που είναι τεχνικά δυνατόν να μετρήσουμε", εξήγησε.
Πριν από ένα χρόνο, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία Nasa ανακοίνωσε ότι εντόπισε έναν εξωπλανήτη παρόμοιο με τη Γη, αλλά σε πολύ μεγάλη απόσταση, στα 1.400 έτη φωτός. Αυτός ο πλανήτης, ο Kepler 542b, έχει ακτίνα 60% μεγαλύτερη από εκείνη της Γης. Υπάρχουν επίσης μεγάλες πιθανότητες να πρόκειται για έναν βραχώδη πλανήτη με λεπτό στρώμα ατμόσφαιρας και μεγάλη ποσότητα νερού. Ο Kepler 452b ήταν ένας από τους 12 νέους εξωπλανήτες που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα, χάρη στο διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ