Με επιτυχία εφαρμόστηκε και φέτος μέχρι τέλος Ιουλίου σε 24 δημόσια σχολεία ο θεσμός του θερινού σχολείου.
Στο πρόγραμμα το οποίο προσέφερε δημιουργική απασχόληση στα παιδιά κατά την περίοδο του καλοκαιριού και στήριξη στους εργαζόμενους γονείς φέτος συμμετείχαν 3400 παιδιά. Με στόχο τη συνεχή βελτίωση του νέου αυτού θεσμού, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, ξεκίνησε ήδη την αξιολόγησή του τόσο με ανατροφοδότηση από τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε αυτό, όσο και με τη συμβολή των γονέων/κηδεμόνων τους και των υπεύθυνων Επιθεωρητών Δημοτικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι προέβαιναν σε επιθεώρηση του προγράμματος καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του. Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφηκαν ζητήματα τα οποία χρήζουν βελτίωσης, όπως για παράδειγμα, η ανάγκη τοποθέτησης κλιματιστικών σε κάποιες αίθουσες και η προσφορά περισσότερων ευκαιριών για επισκέψεις ή εκδρομές σε κατάλληλους για την εποχή χώρους.
Σε επιτόπου επισκέψεις που πραγματοποίησε ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Κώστας Καδής, ενημερώθηκε για το πρόγραμμα δραστηριοτήτων και τις συνθήκες λειτουργίας των Θερινών Σχολείων και άκουσε τις εισηγήσεις και τις απόψεις των εκπαιδευτικών και των παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. «Δεν επαναπαυόμαστε. Θέλουμε να βελτιώνουμε συνεχώς τον τρόπο λειτουργίας και τις συνθήκες φοίτησης στα Θερινά Δημόσια Σχολεία. Θέλουμε αυτός ο θεσμός να λειτουργεί όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά», είχε δηλώσει ο Υπουργός κατά την επίσκεψη του στο Δημοτικό Αγίου Βασιλείου στον Στρόβολο.
Όπως και πέρυσι, το πρόγραμμα των Θερινών Δημόσιων Σχολείων άρχισε αμέσως μετά το κλείσιμο των σχολείων για τις θερινές διακοπές, στις 21 Ιουνίου, και ολοκληρώθηκε στις 29 Ιουλίου 2016. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε στα 22 Δημοτικά Σχολεία, τα οποία λειτούργησαν και πέρσι ως θερινά, καθώς και σε 2 νηπιαγωγεία στις επαρχίες Πάφου και Αμμοχώστου, σε πιλοτική βάση. Στα Θερινά Δημόσια Σχολεία εφαρμόστηκε ένα πολύ καλά οργανωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα δημιουργικών δραστηριοτήτων, οι οποίες λάμβαναν υπόψη τα ενδιαφέροντα, τις διαφορετικές ικανότητες και ανάγκες των παιδιών, τις δυνατότητες του χώρου και τα θέματα ασφάλειας σε κάθε σχολική μονάδα. Συγκεκριμένα, τα παιδιά μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, είχαν την ευκαιρία να περάσουν την ημέρα τους στο σχολικό περιβάλλον (από τις 7:45 π.μ. μέχρι και τις 1:05 μ.μ.), απασχολούμενα με δημιουργικές δραστηριότητες, όπως: Εικαστική Έκφραση, Σχεδιασμό και Τεχνολογία, Μουσική, Θέατρο, Φυσική Αγωγή, Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, Αγωγή Ζωής με θέματα συνυφασμένα με την καλοκαιρινή περίοδο, Προβολή ταινιών, Ομαδικά Παιγνίδια εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, Κουκλοθέατρο, Φιλαναγνωσία, Επισκέψεις, Εκδρομές κ.λπ.
Προτεραιότητα εισδοχής στα Θερινά Σχολεία είχαν τα παιδιά τα οποία πληρούσαν συγκεκριμένα κριτήρια, ωστόσο, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας των εγγραφών έγιναν δεκτά όλα τα παιδιά, των οποίων ο αριθμός έφτασε τα 3400, σε σύγκριση με 2194 παιδιά που συμμετείχαν πέρσι στο πρόγραμμα. Κατά την περσινή πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος λειτούργησαν 94 τμήματα παγκύπρια, ενώ φέτος ο αριθμός των τμημάτων αυξήθηκε στα 124 σε όλα τα Θερινά Σχολεία. Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους για επιτυχή στήριξη του προγράμματος ανήλθε στους 500 (87 μόνιμοι και 413 αδιόριστοι), με επικεφαλής μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Στα πολλαπλά οφέλη της λειτουργίας των Θερινών Δημόσιων σχολείων συγκαταλέγονται ακόμα, πέραν της δωρεάν δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών, η ευκαιρία για κοινωνικοποίησή τους, ο περιορισμός κακών συνηθειών όπως η υπερβολική τηλεθέαση, η εργοδότηση αδιόριστων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού (π.χ. σχολικοί συνοδοί), η περαιτέρω αξιοποίηση των σχολικών κτηρίων, κ.ά.
Πηγή: Υπουργείο Παιδείας
Τελευταία Ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου 2021 - 00:27
https://news.rik.cy/el/article/2016/7/29/apo-aurio-diakopes-kai-gia-ta-therina-skholeia-3226072/