Ανακόπτεται η μετάσταση του καρκίνου του μαστού στα οστά;

Ένα βιολογικό μηχανισμό ο οποίος θα μπορούσε να σταματήσει τον καρκίνο του μαστού, ώστε να μην εξαπλωθεί κάνοντας μετάσταση στα οστά εντόπισε διεθνής επιστημονική ομάδα.

Είναι η πρώτη φορά που πέφτει φως σε αυτόν τον μηχανισμό και η ανακάλυψη, αν και σε αρχικό ακόμη στάδιο, θεωρείται ελπιδοφόρα για το μέλλον.

Ερευνητές από τη Βρετανία και τη Δανία, με επικεφαλής τη δρ. Αλισον Γκάρτλαντ του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ διαπίστωσαν ότι, προτού εξαπλωθεί ο καρκίνος, απελευθερώνεται ένα ένζυμο (LOX) από τον όγκο του μαστού, το οποίο ανοίγει «τρύπες» στα οστά και προετοιμάζει το έδαφος για την «άφιξη» των καρκινικών κυττάρων.

Αν καταστεί εφικτό να μπλοκαριστεί η δράση αυτού του ενζύμου, τότε θα ήταν δυνατό να σταματήσει η μετάσταση, τουλάχιστον σε μερικούς ασθενείς. Οι περισσότεροι θάνατοι λόγω καρκίνου του μαστού συμβαίνουν εξαιτίας της εξάπλωσης της νόσου στα οστά και σε άλλα μέρη του σώματος.

Οι δοκιμές

Οι πρώτες δοκιμές σε ποντίκια έδειξαν ότι η χορήγηση μιας κατηγορίας φαρμάκων που χρησιμοποιούνται κατά της οστεοπόρωσης, βοηθά στο «φρενάρισμα» της μετάστασης. Παρόμοια φάρμακα έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε άνδρες με καρκίνο του προστάτη, που έχει κάνει μετάσταση στα οστά. Για «σημαντική πρόοδο στην μάχη κατά της μετάστασης του καρκίνο του μαστού» έκαναν λόγο οι επιστήμονες, δίνοντας ελπίδες σε χιλιάδες ασθενείς για αύξηση του προσδόκιμου ζωής τους, εφόσον υπάρξουν νέες θεραπείες στο μέλλον.

Σύμφωνα με την κυρία Γκάρναλντ, το επόμενο βήμα θα είναι να φωτισθεί πλήρως με ποιό τρόπο το ένζυμο LOX αλληλεπιδρά με τα οστά, ώστε να καταστεί εφικτό να αναπτυχθούν νέα φάρμακα. Αν ο καρκίνος του μαστού κάνει μετάσταση, στο 85% περίπου των περιπτώσεων εξαπλώνεται και στα οστά.

Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature».

Πηγή: tovima.gr

Επιμέλεια: Εύη Μουρούζη

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 04:22

18 Ιουνίου
Ακύρωση εορτασμών Κατακλυσμού και Φεστιβάλ Νερού στην Αγία Νάπα λόγω Covid 19
Υπ. Υγείας Γερμανίας: Η παραλλαγή «Δέλτα» απειλεί την επιτυχία της διαδικασίας ανοσοποίησης
Υπό έλεγχο η πυρκαγιά σε βυτιοφόρο με προπάνιο στα Νεόκτιστα Ασπροπύργου
Τηλεδιάσκεψη Καρούσου - Περδίου με τον Ρώσο Υφ. Μεταφορών για επανεκκίνηση πτήσεων
Ινδία: Οι ειδικοί προειδοποιούν «Η χώρα πρέπει να προετοιμαστεί για ένα τρίτο κύμα μέχρι τον Οκτώβριο»
Συνάντηση προέδρου της Βουλής με τον Υπουργό Εξωτερικών
Εγκρίθηκε το πρώτο ετήσιο πρόγραμμα εργασίας του EU4Health αξίας 312 εκατ.
Ανοδικά κινείται την Παρασκευή το Χρηματιστήριο