Ένας στους δέκα Κύπριους δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης από αγορά παραποιημένου προϊόντος

To γραφείο πνευματικής ιδιοκτησίας της ΕΕ, EUIPO, συνιστά προσοχή στους καταναλωτές για αποφυγή αγοράς κλεψίτυπων προϊόντων, με αφορμή την 8η Ιουνίου, παγκόσμια ημέρα κατά των κλεψίτυπων προϊόντων και της παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Ένας στους δέκα Κύπριους δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης από την αγορά παραποιημένου προϊόντος, όπως δείχνει έρευνα του 2020.

Σύμφωνα με την έρευνα, κατά μέσο όρο σχεδόν 1 στους 10 Ευρωπαίους (9%) ισχυρίστηκαν ότι παραπλανήθηκαν και οδηγήθηκαν σε αγορά πλαστών προϊόντων, και το ένα τρίτο των Ευρωπαίων (33%) αναρωτήθηκαν εάν ένα προϊόν που αγόρασαν ήταν όντως πρωτότυπο.

Η σχετική έρευνα πραγματοποιήθηκε στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, μεταξύ 1ης Ιουνίου και 6 Ιουλίου 2020. Το δείγμα περιελάμβανε όλους τους κατοίκους ηλικίας 15 ετών και άνω. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 25.636 συνεντεύξεις και στις 27 χώρες. Πραγματοποιήθηκαν τουλάχιστον 1.000 συνεντεύξεις σε 24 από τις 27 χώρες που ερωτήθηκαν. Στην Κύπρο, το Λουξεμβούργο και τη Μάλτα, ερωτήθηκαν τουλάχιστον 500 άτομα. Το ερωτηματολόγιο ήταν σε μεγάλο βαθμό παρόμοιο με την προηγούμενη μελέτη (2017) για να επιτρέψει συγκρίσιμα αποτελέσματα. Οι τροποποιήσεις ενσωματώθηκαν στο ερωτηματολόγιο για να διερευνήσουν περαιτέρω τις σχέσεις μεταξύ αντίληψης και συμπεριφοράς.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το EUIPO, τα πλαστά προϊόντα αντιπροσωπεύουν το 6,8% των εισαγωγών της ΕΕ αξίας 121 δισεκατομμυρίων ευρώ, με καταστροφικό αντίκτυπο στις νόμιμες επιχειρήσεις και ιδίως τις ΜμΕ. Το ΕUIPO σημειώνει ότι "η πνευματική ιδιοκτησία είναι ένα από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία της Ευρώπης και αποτελεί βασικό στοιχείο για την κοινωνική και οικονομική ανάκαμψη".

"Το έγκλημα για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, που συχνά συνδέεται με άλλους τύπους παράνομων δραστηριοτήτων, επανήλθε πρόσφατα ως μία από τις δέκα κορυφαίες προτεραιότητες της ΕΕ για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος", σημειώνει το EUIPO με αφορμή την παγκόσμια ημέρα.

Σε ό,τι αφορά την Κύπρο, το 10% των Κυπρίων δηλώνουν ότι έχουν πέσει θύματα απάτης από την αγορά παραποιημένου προϊόντος.  Οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών που έχουν εξαπατηθεί είναι η Βουλγαρία (19%), η Ρουμανία (16%) και η Ουγγαρία (15%). Αντιθέτως, η Σουηδία (2%) και η Δανία (3%) έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά εντός της ΕΕ. Η Κύπρος βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με σχεδόν το 10% να ισχυρίζεται ότι έχει προβεί εν αγνοία του στην αγορά πλαστών προϊόντων.

Σύμφωνα με το EUIPO, "η ανησυχία για τα προϊόντα παραποίησης/απομίμησης αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Η διάδοση παραποιημένων φαρμάκων, όπως αντιβιοτικών και αναλγητικών, και άλλων ιατρικών προϊόντων πιο πρόσφατα, όπως τα μέσα ατομικής προστασίας και οι μάσκες προσώπου, έχει φέρει το φαινόμενο αυτό στο προσκήνιο, καθώς οι παραβάτες εκμεταλλεύονται την αβεβαιότητα των ανθρώπων όσον αφορά τις νεοεμφανιζόμενες θεραπείες και τα εμβόλια".

Τελευταία Ενημέρωση: 08 Ιουνίου 2021 - 16:24

Πηγή: ΡΙΚ

Τελευταιες Ειδησεις

28 Μαρτίου
Έκθεση ΟΗΕ: Η διαίρεση της Κύπρου εμποδίζει την απόλαυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από όλους τους κατοίκους
22:08
Τίτλοι Ειδήσεων: Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
22:00
Εγκρίθηκε από την ολομέλεια ο προϋπολογισμός του ΡΙΚ
21:06
Μίνι ανασχηματισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο
21:02
Δύο παραιτήσεις στην ελληνική κυβέρνηση
20:59
Τι διέταξε το διεθνές δικαστήριο το Ισραήλ
20:52
Πρόεδρος: Δεν θα ακολουθήσουμε πολιτικές που οδήγησαν στα παντοπωλεία
20:49
Έκπτωση 50% στα εξώδικα των 300 ευρώ σε όσους πληρώνουν εντός 30 ημερών
18:48
Φεύγει για Γάζα , το πιθανότερο Σάββατο, το πλοίο Jennifer
17:37
10 Μαΐου η απόφαση για τον Θανάση
17:31
Μονόωρη στάση εργασίας αύριο στο ΡΙΚ, λόγω μη καταβολής μισθών
17:13
ΑΚΕΛ: Η κυβέρνηση αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά κατώτερη των περιστάσεων
16:23
Όλες οι ειδήσεις

Video on Demand

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.