Ερευνητές εντόπισαν τι προκαλεί τις σπάνιες θρομβώσεις μετά από το εμβόλιο της AstraZeneca

Η αντίδραση μιας πρωτεΐνης που βρίσκεται στο αίμα πιστεύεται ότι είναι ο λόγος που σε σπάνιες περιπτώσεις η χορήγηση του εμβολίου της AstraZeneca, αλλά και της Johnson & Johnson, μπορεί να προκαλέσει θρόμβωση.

Οι επιστήμονες από τα Πανεπιστήμια της Πολιτείας της Αριζόνα και του Κάρντιφ, που συνεργάστηκαν με την AstraZeneca, διαπίστωσαν ότι ο αδρανοποιημένος αδενοϊός που χρησιμοποιεί το εμβόλιο για να μεταφέρει γενετικό υλικό του κορωνοϊού στα κύτταρα ελκύει την πρωτεΐνη γνωστή ως «αιμοπεταλιακός παράγοντας τέσσερα».

Αυτό προκαλεί μια αλυσιδωτή αντίδραση που κορυφώνεται στη σπάνια παρενέργεια της θρόμβωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί έως το Μάιο, στο Ηνωμένο Βασίλειο είχαν διαπιστωθεί 242 περιπτώσεις θρομβώσεων σε άτομα που είχαν κάνει το εμβόλιο επί συνόλου 28,5 εκατομμυρίων δόσεων. 49 εξ αυτών των περιπτώσεων είχαν καταλήξει στο θάνατο του ασθενούς.
Τότε οι βρετανικές αρχές προέβησαν σε αλλαγή του εμβολιαστικού προγράμματος, αποφασίζοντας να χορηγείται εμβόλιο άλλο από της AstraZeneca στους ηλικίας κάτω των 40 ετών.

Ο εκ των ερευνητών και συντακτών της επιστημονικής αναφοράς που δημοσιεύεται στο περιοδικό Science Advances καθηγητής Άλαν Πάρκερ από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ τόνισε ότι τα περιστατικά θρόμβωσης λόγω εμβολιασμού είναι «εξαιρετικά σπάνια».

Ο ίδιος εξήγησε ότι ο αδενοϊός είναι φορτισμένος με ισχυρό αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο, ενώ η πρωτεΐνη που ελκύεται είναι θετική. «Αυτό που βρήκαμε είναι τι πυροδοτεί (τη θρόμβωση), αλλά υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν μετά (για την αντιμετώπιση του προβλήματος)», συμπλήρωσε ο Βρετανός επιστήμονας.

Τελευταία Ενημέρωση: 02 Δεκεμβρίου 2021 - 12:32