Βρέθηκε κοντινή υπερ-Γη που είναι πιθανώς φιλόξενη για ζωή

Το τηλεσκόπιο TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) συνεχίζει τις ανακαλύψεις του, εντοπίζοντας αυτή τη φορά μια σχετικά κοντινή υπερ-Γη, σε απόσταση 31 ετών φωτός από τη Γη.

Μάλιστα, ο εξωπλανήτης GJ357d, στην κατεύθυνση του αστερισμού της Ύδρας, ο οποίος έχει μέγεθος περίπου διπλάσιο του δικού μας πλανήτη και εξαπλάσια μάζα, είναι πιθανό να διαθέτει συνθήκες φιλόξενες για ζωή, ακόμη και νερό στην επιφάνεια του, κάτι που πάντως θα πρέπει να επιβεβαιωθεί στο μέλλον. Είναι ο πρώτος πιθανώς κατοικήσιμος εξωπλανήτης που ανακαλύπτεται από το TESS.

Η διεθνής ομάδα επιστημόνων, που έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής "Astronomy & Astrophysics", βρήκε ότι ο GJ357d χρειάζεται σχεδόν 56 μέρες για μια πλήρη περιφορά γύρω από το άστρο του (αυτή είναι η διάρκεια του έτους του), κινούμενος περίπου στο ένα πέμπτο της απόστασης της Γης από τον Ήλιο. Η σύνθεση του είναι προς το παρόν άγνωστη.

Η Ντιάνα Κοσακόφσκι του γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας Μαξ Πλανκ στη Χαϊδελβέργη δήλωσε ότι «ο GJ357d δέχεται περίπου την ίδια ποσότητα αστρικής ενέργειας από το άστρο του, με αυτή που δέχεται ο 'Αρης από τον Ήλιο. Αν αυτός ο πλανήτης έχει πυκνή ατμόσφαιρα, κάτι που θα χρειασθεί περαιτέρω μελέτες για να προσδιορισθεί, θα μπορεί να παγιδέψει αρκετή θερμότητα για να ζεστάνει τον πλανήτη και παράλληλα να επιτρέψει την ύπαρξη νερού στην επιφάνεια του».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 02:14

12 Μαΐου
Η επιλογή είναι ξεκάθαρη: ισχυρό Δημοκρατικό Κόμμα μπορεί να φέρει την αλλαγή, λέει ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ
Για μια ιστορική ευκαιρία για την Κύπρο του αύριο έκανε λόγο ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ.
Στην 5η θέση η Κύπρος στις χώρες της ΕΕ σε ότι αφορά το πλάνο εμβολιασμών
Η διαχείριση των μεταναστευτικών ροών απασχόλησε την Άτυπη Σύνοδο των υπουργών Εσωτερικών
Η μετάλλαξη του νέου κορωνοϊού που αρχικά ταυτοποιήθηκε στην Ινδία έχει εντοπιστεί σε 44 χώρες.
Το ΑΚΕΛ ξεκίνησε την υποβολή ενστάσεων στην απόρριψη του ονόματος του εκλογικού του συνδυασμού από τον Έφορο Εκλογής
Πιθανή η χορήγηση και τρίτης δόσης εμβολίου δηλώνει ο Κωνσταντίνος Τσιούτης
Στο «Πουρνάρα» μεταφέρθηκαν οι 64 άτυποι μετανάστες που έφτασαν χθες στη Λάρνακα
Συνολικά 68 υποψηφιότητες από 15 κόμματα και συνδυασμούς αναμένεται να υποβληθούν σήμερα στην Λάρνακα
Βαθιά ανησυχία εκφράζει το ΥΠΕΞ για την κλιμάκωση της βίας στη Μέση Ανατολή
Oι ασθενείς covid-19 με νευρολογικά συμπτώματα έχουν εξαπλάσια πιθανότητα να πεθάνουν σύμφωνα με διεθνή μελέτη
Το αρχηγείο της αστυνομίας στη Λωρίδα της Γάζας καταστράφηκε.