Εντοπίστηκε η μεγαλύτερη έκρηξη μετά το Big Bang

Μια κολοσσιαία έκρηξη στο διάστημα, πέντε φορές μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη έχει παρατηρηθεί ποτέ στο παρελθόν, εντόπισαν οι επιστήμονες.

Η τεράστια απελευθέρωση ενέργειας πιστεύεται ότι προέρχεται από μια τεράστια μαύρη τρύπα 390 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη.
Η έκρηξη λέγεται ότι έχει αφήσει ένα τεράστιο βαθούλωμα στο σύμπλεγμα γαλαξιών Ophiuchus. Οι ερευνητές δημοσιοποίησαν τα ευρήματά τους στο περιοδικό The Astrophysical Journal.
Οι επιστήμονες από καιρό είχαν εντοπίσει ότι υπάρχει κάτι παράξενο γύρω από το σύμπλεγμα των γαλαξιών Ophiuchus, το οποίο είναι ένα γιγαντιαίο συσσωμάτωμα που περιέχει χιλιάδες μεμονωμένους γαλαξίες αναμειγμένους με θερμό αέριο και σκοτεινή ύλη. Τα τηλεσκόπια ακτίνων-Χ είχαν καταγράψει ένα περίεργο καμπύλο άκρο σε αυτό.
Η εκτίμησή τους ήταν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι ο τοίχος μιας κοιλότητας που είχε γλυπτεί μέσα στο αέριο του από τις εκπομπές από μια κεντρική μαύρη τρύπα.

cluster

Οι μαύρες τρύπες φημίζονται για την ικανότητά τους να καταβροχθίζουν ύλη, αλλά την ίδια στιγμή αποβάλλουν τεράστιες ποσότητες ύλης και ενέργειας.
Οι επιστήμονες αμφισβήτησαν αρχικά την εξήγησή τους, διότι η κοιλότητα ήταν τόσο μεγάλη που θα μπορούσε να χωρέσει 15 γαλαξίες σαν τον δικό μας στη σειρά μέσα στην τρύπα.
Και αυτό σήμαινε ότι οποιαδήποτε έκρηξη μαύρης τρύπας θα έπρεπε να ήταν αδιανόητα θαυμαστή.
Όμως, τα νέα δεδομένα που έρχονται από τα τηλεσκόπια από την Murchison Widefield Array (MWA) στην Αυστραλία και το ραδιοτηλεσκόπιο Giant Metrewave (GMRT) στην Ινδία φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.
«Υπό κάποια έννοια, η έκρηξη αυτή είναι παρόμοια με τον τρόπο που ξεδιπλώθηκε από την κορυφή του βουνού η έκρηξη του ηφαιστείου «Όρος της Αγίας Ελένης» το 1980, δήλωσε η Simona Giacintucci του Ναυτικού Ερευνητικού Εργαστηρίου στην Ουάσιγκτον DC, επικεφαλής της μελέτης.

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία Ενημέρωση: 05 Φεβρουαρίου 2021 - 22:44

19 Μαρτίου
Αθήνα: Πρόδηλη στρέβλωση της ιστορικής αλήθειας οι δηλώσεις Ερντογάν για την Κύπρο
Εντός του έτους νομοσχέδιο το οποίο θα διέπει τη δημιουργία πανεπιστημιακών κλινικών
Μεγάλες ζημίες προκλήθηκαν από τη χθεσινή θεομηνία
Έτοιμο το "Τζένιφερ" να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια 500 τόνων στη Γάζα
Υπουργός Ενέργειας: Εφικτή η ολοκλήρωση του τερματικού στο Βασιλικό
Τρία οχήματα καταστράφηκαν ολοσχερώς από φωτιά στη Γεροσκήπου
Τίτλοι Ειδήσεων: Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
ΗΠΑ: Νεκρός ο Μαρουάν Ίσα - Το «Νο3» του στρατιωτικού σκέλους της Χαμάς
Οι ΗΠΑ κατέστρεψαν πυραύλους και drones των Χούθι
Βρυξέλλες: Βοήθεια ύψους 5 δισ. ευρώ στην Ουκρανία ενέκριναν οι Υπουργοί Εξωτερικών
Το Ισραήλ προχώρησε σε νέα αεροπορικά πλήγματα στη Συρία
«Αμάλθεια»: Συνάντηση 40 και πλέον κρατών στην Κύπρο ανακοίνωσε ο Κόμπος (ΒΙΝΤΕΟ)

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.